Myndig!

Nu är hon det, min äldsta dotter!
Och då måste man ju ut på krogen samma kväll.

Hon har visst städat idag.
Hennes rum är fint iallafall.
Sen är det bara resten kvar...
Fast vi städade så igår kväll!
Tjejerna fick riktigt mycket gjort faktiskt! De kan ju!

Men idag undrar jag...
Vad hände?
Tonåringar äter ju hela tiden och överallt.
Och släpper kläder i små högar.
Städar bort en sak, och så ringer mobilen.
Lämnar tops på handfatet, i hallen, överallt där det finns speglar.
Det är förstås inte så att de petar öronen hela tiden, utan det är till sminket.
Smink finns också överallt.

Men nu har Smultron lovat att fixa så fint imorgon, för hon ska inte till skolan! Morr!
Jag avskyr skolk!
Men hon har redan bestämt sig.
Krogen ikväll. Med kompis som tydligen ska sova över (fick nyss höra det, tack!)
Sjukskrivning imorgon.
Och städning.
En attgöralista ska hon få till frukost.
För imorgon kommer släkten!
Och jag tänker inte skolka...
Tur att jag käkar Rosenpiller!!!

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback