Äntligen målat klart!

Nu är stolen färdigmålad!
Ska bara lacka den.
Och skruva på sitsen.
Paketinslagning får det bli imorgon.

Men huuuur kan skruvar vara så långa?
Och så tröga?
Jag som tänkte skruva ihop den på ett kick.
Ett kick på sådär 15 minuter.
Inte då. Minst en timme tog det!! Och handen värker!

Tänk att allting alltid tar längre tid än man tror.
T.ex att åka hem från jobbet.
Tågen har varit försenade minst 30 minuter varje dag den här veckan!!!
Det är så frustrerande att stå på perrongen och vänta och vänta och inte kunna annat. Om jag hade haft en bok med mig så hade jag knappt tänkt på det. Men när jag inte har en bok, så tar jag upp mobilen. Klickar runt lite, kanske skickar nåt sms. Tar upp almanackan och bläddrar lite och ser om nåt kul ska hända snart, som jag kanske glömt bort.
När jag gjort det, efter ca 5 minuter, så går jag längst bort på perrongen och tillbaka igen, ser om det är nån jag känner. Solar mig lite, blir svettig, ställer mig i skuggan.
Och så bara står jag där som en zombie antagligen och bara väntar och väntar.
OM jag nu skulle tröttna helt kapitalt, så går jag till kiosken eller pocket shop för att titta runt lite bland tidningar, böcker och glass. Kanske köper nåt litet.
Går till perrongen.
Men DÅ, den enda gången på hela året, så har de TIDIGARELAGT avgångstiden så jag missar tåget!!!!
Och så är det då bara att börja om från början igen!!!
Förutom att jag hoppar över shoppingen...
Det är ett under att jag kommer hem överhuvud taget!!!

/Blomma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback