Måleri

SÅ!
Nu är äntligen Smultrons rum målat en gång!
Det går riktigt bra att samarbeta ihop när vi jobbar, min Smultron och jag.
Fast igår tog hon en ordentlig paus...
Det började så bra i fredags, när Jag, Smultron och en kompis till Smultron slipade och slipade efter att ha tömt hennes rum på nästan alla möbler.
Helt täckta med slipdamm, duschade vi och tvättade håret fast det var mitt i natten. Sen kände man sig rätt nöjd. Snäll kompis måste jag säga, som offrade fredagkvällen på att slipa.
Men igår tog Smultron en rejäl paus. Hon gjorde alltså - ingenting! ( i rummet dvs!)
Nähä!
Fast jag kunde inte låta bli, utan spacklade och spacklade. Mycket spacklande blev det! Men bård mitt på måste den ju spacklas över, och då blev det till att bredspackla skarvarna också.
Och idag har vi slipat spacklet och förberett, och nu alltså målat hela rummet en gång.
SÅ nu kan vi vara nöjda.
Innan måleriet kom mormor och morfar över och bjöd oss till pizzerian.
Det var riktigt skönt att slippa laga mat.
Tack för det!

Det var slutet på min semester!
Så nu har jag hunnit blekna...
Solariet nästa!

/Blomma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback