Gambas, nagellack och kaniner.

En Dagens och vitlöksdränkta gambas på Rött.
Där tillbringade vi kvällen, min goda vän och granne och jag. Gott! Mitt nya favvishak! (har ju bara varit där två gånger, men det är mycket för att vara jag)
Först var det skönt att sitta ute i den ljumma kvällen, senare lindade vi in oss i fleecefiltar! Efter den här tropiska sommaren fryser man ju när tempen börjar sjunka ner mot 23 grader sådär.
Kollade på kaninerna vid Karlberg innan vi åkte hemåt.

Kommer hem. Låser upp. Någon är hemma! Hallon, nej men vad kul! Och kompisen, kul kul!
Nej men har ni provat mina kläder?! Var det kul tycker ni? Det tycker inte jag! Och belamrat vardagsrummet med hundratals burkar nagellack! (Var hittade hon alla dem???) Hon och kompisen låg slängda i soffan med en chipspåse i knät och kollade på film. Hade nog inte räknat med mitt uppdykande! Trodde väl jag var hos Särbo!
Skräckslagen Hallonkompis skyndade ut på balkongen för att dölja fimparna. Tittade oroligt mot mig och hoppades att jag inte såg.
Men jag ser allt ska ni veta små tonårsslynglar!!
Värst vad bråttom de fick iväg! Först röjning av bordet mm, sen ut!
Inte kul här längre när det inte var ff va?

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback