Hustomtar i min lägenhet?

Var tar toapappret vägen?
Är någon av mina döttrar möjligtvis barmhärtig och delar ut toapapper till fattiga?
Eller säljer de det på plattan?
Jag fattar inte hur det kan gå åt så mycket toapapper i vår lilla familj.
Tyckte jag köpte på mig ett ordentligt lager innan jul.

När jag tänker efter är det förstås sällan bara tre personer här hemma.
Kärbo Särbo är ju här en del. Det är förstås HAN som tar det!
Och barnens kompisar!

Eller så har vi hustomtar här hemma. Små lägenhetstomtar som går och plockar med våra grejer.
DET skulle vara förklaringen på mycket!
- Var är mina örhängen? Du har TAGIT dem! -Nej, det är tomten. -Jaha, då vet jag.
- Var är min tröja? Du hade den sist. - Nej, tomten tog den. -Javisst ja.
- Var är alla handdukar tjejer? -TOMTEN! Nej ni, de ligger på era golv. -Javisst ja!

Måste rusa till jobbet nu, så jag kan gå hem snart. Tidig dag idag. Trängselskatten gäller visst inte idag, men jag tar inte bilen ändå. Kan jag få mindre bilskatt då?

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback