Hundbajs

Jag har en halvny granne med två hundar. Jag gillar hundar, men grannen är lite trulig. Hejar inte när man möts i trappen t.ex.
Jag hejar ändå! Fast hon tittar åt nåt annat håll och låtsas att hon inte ser mig. Då svarar hon iallafall.

I förmiddags släpptes hennes hundar ut i parken för att uträtta sina behov! En sprang en runda, kissade lite och så tillbaka till matte (förmodar jag, jag såg inte vem som stod i porten).
Den andra hunden gjorde samma sak, men också en hög mitt på gräsmattan. Det var Särbo som såg det, han gillar inte hundar lika mycket...
Jag sa att hon kommer nog snart och plockar upp det.
Men gjorde hon?
Näääeeee!
Vad är det för människa egentligen?
Hur kan man bara låta det ligga mitt i parken, där barnen springer och leker och åker pulka, och i sommar springer de barfota, och folk lägger filtar på marken för att fika lite och sola eller se efter sina barn som leker.
Tänker hon att det inte gör nåt för att det inte syns? Det sjönk ju ner i snön lite.
Skitgranne!!!
Vad ska jag göra?
Borde gå upp och säga till, men vet inte om jag vill stöta mig med henne. Så sur och trulig som hon redan är så vet man inte riktigt.
Ska kolla först om högen ligger kvar.
Men vad gör jag sen? Vad säger man?
Dilemma!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har en berner sennen, det blir stora högar efter...Hon väger 43 kg. Vi bor i skogen, där skiter både rådjur och rävar, men när vi bodde i stan förut plockade vi naturligtvis upp. En dag kom en grabb vars hund satte sig vid vår brevlåda och sket! Jag gick ut och gav honom en påse. Lägg ett par plastpåsar i grannens brevlåda-TOMMA- skriv bajs på dem, fattar han inte den piken...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback