Han är väl inte död???

Jag har en alkisgranne.
Han stör ingen, utan är väldigt tyst och osynlig.
Ibland ser man honom förstås när han går ut eller kommer hem. Då säger han hej lite blygt.
Inte särskilt konstigt.
Men nu är det så här: En person ringde på här hemma en kväll och undrade om vi hade sett till honom på länge.  Hallon som öppnade sa att det var länge sen hon såg honom.
Det var några veckor sen, och jag har fortfarande inte sett till honom.
Tänk om det har hänt nåt!
Den här människan som frågade efter honom saknade ju något. Vet inte om det var hyran eller nåt. I så fall borde hon väl efterlysa honom?
Jag är ju bara en granne som inte vet nånting!
Han kan ju lika gärna vara bortrest, eller inlagd på sjukhus. Vad vet jag!

Men jag funderar ändå lite, och spanar om han ska synas till.

Du är inte helt osynlig grannen. Någon tänker på dig!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback