Fejning, shopping o grädde

Jag kastade ut julen idag!
Tyckte faktiskt det fick räcka nu.
Bort med alla tomtar och troll (?), t.o.m bort med adventsljusstakarna! Lite tidigt egentligen, men jag fick bara nog av allt.
Putsade fönstrena före frukosten, jätteskönt! Sen kunde jag sitta med gott samvete och glatt humör och käka frukost och titta ut genom mina fina, rena köksfönster (de andra är inte putsade, nån måtta får det vara).
Hallon kom och gjorde mig sällskap, och sen kom Smultron hemsläntrande från sin kompis som skulle upp och jobba.
Längesen vi åt frukost tillsammans allihop. Mysigt!
Vi hade vispgrädde hemma, så de mumsade i sig choklad med vispgrädde och kaffelatte med vispgrädde!
Jag stack iväg på en liten shoppingrunda till Ikea. Nya gardinstänger behövdes till mina "nya" fina fönster. Lite annat plockar man också alltid på sig, men jag glömde servietter. Attans!

Vi käkade glass och pepparkakor till lunch! Jaa vadå? Vi ville det. Orkar inte vara så nyttig jämt.

Sen blir det ju riktig middag, så vi överlever nog.

Nu nåt helt annat: Jag har anmält mig till
blogstafetten ! Hjälp! Vad har jag gjort! Fast nåt ska jag nog lyckas få ihop, undrar bara vad jag får för ämne!

/Blommalomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback