Vuxenpoäng på en gammelgädda

En vuxenpoängslista norpad från Rumbaqueen och familjen Noterius. (Sorry, kan inte länka nåt snyggt)

Jag antar att det är saker man någon gång i sitt liv ska ha gjort, så så här svarar jag.

Jobb (1p)
- Yes, enbart fasta jobb sen nåt år efter gymnasiet. (=länge sen...)
Visitkort (1p) - Ja, fast med lite gamla uppgifter.
Konferens (1p) - Javisst.
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej nej nej, flyttade när jag var 20. Fast vissa semestrar kan vi fortfarande bo tillsammans.
Vara sambo (1p) - Japp
Vara förlovad (1p) - Japp
Vara gift (2p) - Ja.
Skild (3p) - Ja
Äga villa (2p) - Nej, men radhus.
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - Ja, men ingen kombi. Har aldrig haft kommer inte skaffa.
Hund (1p) - jadå, har haft en liten söting.
Lån (1p) - Javisst, men snart inget kvar.
Gemensam ekonomi (1p) - Yes.
Pensionsspara (1p) - Njaaeee, lite, fast det ska jag ta ut och slösa bort på semesterresa!
Storhandla (1p) - Ja, nästan varje månad.
ICA-kundkort (1p) - Nej men Coop.
Använda rabattkuponger (2p) - Ja, för att jag har gjort det, men orkar inte nu längre.
Äga hushållsassistent (1p) - Ja, har ägt, numera i X:ets ägo. (jag tog micron)
Äga diskmaskin (1p) -JA!!! Min bästa maskin!!!
Dubbelsäng (2p) -Ja.
Ha julgran på julen (2p) -Ja, utom just förra julen, för vi var inte hemma alls. Men annars har vi alltid julgran!
Gråa hår (1p) - Ja tyvärr. Några finns det. Fast jag hoppas ingen mer än jag ser dem.
Celluliter (1p) - Hm, ja jag har väl några kanske.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Ja faktiskt! Trodde aldrig jag skulle göra det, men nu så!! Jag har blivit superprutare och får jämt extrapris!
Lösa sudoko (1p) - Ja, fast har tröttnat.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Nej,  för vanlig hemtelefon. Ja, för mobilen.
Putsa fönster (1p) - Ja det är klart! Fast inte så ofta.
Svampplockning (2p) - Har gjort, men många många år sen. Det är väl inte vuxet! Jag gjorde det när jag var yngre ju.
Långfärdsskridskor (1p) - Nej, fast jag skulle vilja prova.
Parmiddag (1p) - Ja, det har väl hänt.
Vinprovning (1p) - Ja.
Danskurs (1p) - Nej, men ska prova på en kväll här snart.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p)  Njae, vet inte riktigt. Nej, inte bara till 70-talshits iallafall.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Inte vanligt. I så fall Calvados.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Väldigt sällan, beroende bl.a på andra än mig...
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ja, för det mesta.
Spela Bingolotto (1p) - NEJ NEJ NEJ!!! Gillar jag inte!
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - mmmm lite blandade känslor där. Både myspysig och lite creepy nästan.
Ha höftproblem (1p) - Nej.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Näedu.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Ständigt!

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

26 poäng enligt min beräkning.
Ja, hade jag inte varit vuxen än, så lär jag aldrig bli det. :-)

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är 4 poäng yngre än mig *ler*!
Älskar tester av olika slag, om Du får tag på någon ny....
....let me know!!!
Sköt om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback