Äntligen

Jag tror knappt jag kommer ihåg när jag en helg känt mig så o-orolig för mina döttrar senast, som den här helgen.
Det är härligt!
Jag litar på dem, de sköter sig, de har blivit stora.
Äntligen kan jag slappna av.
Och det fast Hallon är på äventyr utan vuxna och Smultron är hemma ensam.
De går att lita på. Igen måste jag säga, för det har varit en del år med smygande och smusslande och busigheter.
För Hallon har vi andra ronden kvar, när hon fyller 18, men det är ju ett par år kvar.
Då ska väl hon också ut och testa alla krogar tills hon stupar, och tycka att hon är störst, bäst, vackrast och att man som myndig får göra som man vill, men det är ju lååångt kvar.
Tills dess njuter jag av varje dag!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej Blomma!
Maken och jag lämnade också våra döttrar 16 å 18 år ensamma hemma i helgen. Lördag till Söndag. Vi ska fira jul på landet så vi var tvugna att åka ut och pynta för nästa gång vi kommer dit är dagen före julafton. Det gick bra, Yngsta dottern hade en "killkompis" här och stora tjejen var ute. Det var ganska snyggt och prydligt. I vår familj använder vi oss av att man får de förtroenden man förtjänar. Vilket stundom är ganska mycket men sedan har det hänt något och då har förtroendet ramlat ner några pinnhål igen. På sista tiden har det varit väldigt lugnt på busfronten så kanske att det är så att ungarna börjar bli stora och lite mer förnuftiga.

2006-12-04 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback