Nyss hemkommen resenär

Smultron har kommit hem!
Hon väckte mig vid 6-tiden imorse.
Då hade jag inte vaknat av att hon klampade in. Kanske har hon lärt sig smyga, eller så berodde det helt enkelt på mina stora bomullstussar som jag har i öronen när jag sover för att inte vakna av grannvalparnas skällande.

Vi åt frukost tillsammans, det hann vi med, sen ville hon sova och jag stack till jobbet. Jag frågade vad hon ville ha till middag, så vi kunde äta nåt gott tillsammans ikväll. Hallon skulle också komma hem och äta med oss.

Sen när jag kom hem så skulle hon ut med kompisarna och äta!
Som hon har levt med i två veckor!
Hon hade glömt bort det vi sa imorse, hon hade förstås inte sovit nåt, men ändå! Lite sur blev jag nog.

Fast hon kommer nog snart hem igen.
Med 5 kompisar i släptåg!!!
Det är väl ok, men jag hade velat träffa bara henne en stund.

Men jag ska låta henne vara och inte tjata om onödigheter. Det är mitt nya motto.
Nu är hon i sin egen lilla semesterefterdyningsvärld och ser nog hemmet som rätt tråkigt. Så varför göra det ännu tråkigare?

Hon kom förresten på en ny trevlig liten idé på vad man kan göra efter gymnasiet.
Jo, man kan faktiskt jobba som festfixare utomlands.
Jag KUNDE inte riktigt glädjas åt hennes framtidsplaner.
Herregud!
Jag som trodde allt skulle lugna ner sig snart!
Hon börjar ju bli stor!
Ska jag då oroa mig över att hon ska supa ihjäl sig i främmande länder?
Nej nej nej!
Då åker jag efter. Jag kan väl jobba som strandraggare eller nåt!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback