Skönhet inifrån eller utifrån?

Idag ska jag äntligen klippa mig!
Jag ska göra slingor också, fast jag undrar lite vilken färg jag ska ta...
Oftast föreslår de flera färger, men det brukar bli dyrt!
Kanske bara ljusa. Gammal hederlig solblekt look.
Eller är det helt ute?
Man ska ju inte se ut som Timotej-tjejen längre va...
Kommer ni ihåg henne? Hon som var så naturligt snygg och sprang i ultrarapid på en äng med ljust, nytvättat, fladdrande hår.
Sån ville man va.
Naturligt snygg.
Det finns inte nu.
Varför då? skulle de väl undra, ungdomarna, om man ville se naturligt snygg ut.
Varför inte färga och solspraya och täcka och fylla ut och karva bort och trixa sig till ett perfekt utseende om man kan?
Ja, inte vet jag. Det bara känns bättre på nåt sätt. Nyttigare!
Äta nyttigt, sova tillräckligt, motionera, må själsligt bra så utstrålar man ju skönhet!
Fast varför ser jag så grå och tråkig ut då?
Det funkar ju inte!
Timotej-tjejen var nog fejkad!
Eller så var det bara det att hon var så ung....
Och det var ju ett tag sen för mig!
Då är alltså frågan:
Ska jag åldras naturligt eller snygga till mig onaturligt?
Vi får väl se...
Nu ska jag iallafall fixa till håret!

/Blommalomma


Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Tyvärr. Du kan inte trösta dej med att Timotej-tjejen var fejk. Jag har faktiskt stött på henne en gång, när hon var som flitigast förekommande i reklamen. Hon var skitsnygg.
Men vaddå, det är säkert du också, på ditt sätt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback