Vitt vitt vitt så långt jag ser...

Nu är det vitt och fint ute. Väldigt vitt. I hela luften…

 

Dags att ta fram skidor och pulkor.

 

Vem gör det nu för tiden?

 

Små, små barn vill gärna åka pulka, men stora barn och tonåringar väljer nog hellre datorn eller tv:n.

 

Har de ens skidor hemma?

 

Inte många har det idag (inte i Stockholmstrakten i alla fall)

 

Kanske man skulle gå på rea och köpa längdskidor. Jag har EN kompis som har gjort det, så vi kan ju åka ihop. Att få med tonåringar tror jag inte på. Kanske om solen skiner och absolut inget annat finns att hitta på.

 

Hmhm, en idé poppade upp i min hjärna: Ryck ur några bredbandssladdar (väl dolda som inte märks), fiffla lite med tv:antennen och telefonen, så ingen kontakt med yttervärlden finns. Fast mobilerna då… Hoppas de inte har några pengar kvar att ringa på.

 

Sen… så sticker vi ut och åker skidor, mina söta, glada, pigga, friluftsälskande ;-) tonårstjejer och jag. Med mackor och varm choklad! Det tycker ni ju om!

 

Bara det slutar blåsa först, det verkar bli värre och värre. Men snart (om några dar…) skiner säkert solen och då tjejer…

 

/Vinter-Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback