Julpynt eller inte?

Tomtemor
Jag har knappt julpyntat! Ingen annan här hemma verkar bry sig, så varför jag? Man har ju gjort det förut, samma sak igen bara. Vi ska inte vara hemma varken på julafton eller juldagen, och tjejerna sticker till sin pappa på fredag, så julgran skippar vi i år. Fast Hallon höll på att svimma när jag sa det. Hon blev helt stum och gapade och tittade nästan skräckslaget på mig. -Vad sa du??!! -Ja, jag bara undrar om vi behöver nån gran i år när vi inte ska vara hemma. -JAAAA! Det behöver vi! Punk slut. Jag försökte skippa julgardinerna också, men då sa hon att det var nog viktigare än granen, eftersom vi ändå inte skulle vara hemma. Ja ja, nu är gardinerna uppe. Det gick så snabbt. Jag tvättade inga fönster och strök inte gardinerna, men det är ju ingen som märker det. Och nu är Hallon glad igen. Och jag är inte helt slut.
Vi tog upp en låda med julpynt från källaren igår, på Hallons initiativ. Jag trodde nog att det skulle vara julpyntat när jag kom hem idag, men det verkar inte vara så noga längre. Så lådan står kvar i hallen...
Vi har iallafall adventsljusstakar och några juldukar. En liten tomte hade någon ställt i köket idag också. Kanske Hallon gjorde det ändå.
Nu ska jag äta pepparkakor alldeles själv. Det är lugnt här hemma idag, för Smultron är på fest och Hallon är hemma hos en kompis och kollar på nån film. Hm, måste nog ringa och kolla henne. Hon är lite lurig nämligen, kanske hon smyger iväg på nån fest hon också. Det är inte rättvist att de ska ha jullov när föräldrarna jobbar. Sömnen blir inte så lång med ungar på stan en vardagkväll.
Vågar jag ta lite glögg, eller måste jag vara beredd att åka och hämta Hallon? Det är frågan...

Jul-Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback