En härlig dag

1. Julklappsinköpen klara.

2. Gick tidigt från jobbet.

3. Kom hem till städat och julpyntat hem. Puss puss min älskade Hallonunge!! Tänk vilken skillnad att      komma hem då. Julinspirerad var hon, och då gick det bra att städa både i sitt eget rum och resten. Julmusiken strömmade ut när jag öppnade dörren. Härligt.

4. Jag och Hallon stack till ett inomhuscentrum och shoppade lite. Smultron jobbade så hon kunde inte följa med. Hallon köpte ett paket och jag en blus till mig själv. Vet faktiskt inte om den var tantig, men Hallon tyckte att den var JAG. Hm, får hoppas det, bara inte det betyder tant. Ja, jag vet att jag är över 40, men jag är ändå ingen tant, snarare åt andra hållet, barnslig.

5. Tjejerna gjorde sig iordning och packade grejer nästan utan bråk, och de kom iväg till sin pappa. DET var ovanligt, för Smultron är inte där mycket längre, men fira jul med pappsen ville hon. Det är bra, de behöver ses lite.

6. Nu har jag slagit in alla paket ... och nu lät det som en mus här hemma!!!  va?! Eller datorn kanske lät? Eller min mage knorrade? jag är nog lite hungrig. Ja ja, paketen klara och jag vet inte om jag ska dammsuga klart nu eller åka till min Särbo. Jag har inte bestämt mig än. Jag är en velpotta. Men vad gör väl det.

Det var min härliglista för idag

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback