Duscha med en lax!

Det hade jag aldrig kommit på! Att duscha med en lax! Men Smultron tyckte det var en bra idé. Det var så här: Smultron ringde mig i eftermiddags och undrade när vi skulle äta, för hon skulle iväg snabbt efter maten. Ok, vi tar laxen, tänkte jag och bad henne plocka fram den stora firren ur frysen, så den skulle hinna tina litegrann åtminstone, innan den blev inskjutsad i ugnen. Sen ringde hon två-tre timmar senare och frågade om något annat. Jag frågade om laxen, men den hade hon inte plockat fram än. 
-Ja men då tar det ju längre tid att laga till den, sa jag till henne. Vad säger den smarta (?) ungen då?
-Men jag ska ju duscha snart, och det brukar bli så varmt då, så jag tar med fisken in i duschen. Då tinar den nog!
Kul idé, tycker jag. Det kanske man skulle göra oftare, istället för att mikra fryst mat. Fast den här laxen gick förstås inte in i mikron, så då gick väl duschen lika bra...
När jag kom hem såg jag inte till någon fisk. Ropade på Smultron genom lägenheten (det gör vi alldeles för ofta enligt min Särbo): - Var är laxen? -Den är i duschen! Ja, men visst, självklart. Hon fick hämta den själv. Den var inte särskilt tinad, lite is var kvar på den. Men ugnen hade hon satt på iallafall, så laxen blev halvt klar innan Smultron och hennes kompis (som också fick duscha med laxen) skulle iväg på fest. Jag pillade bort vissa valda delar som hade blivit klara, så de fick lite lax också till potatisen.
Och så fick de med sig varsin lussekatt som de kan äta när de rör sig hemåt i natten efter festen. Bra va!

Jag lyckades få in en bild idag på bloggen. Så nu tycker jag den ser lite roligare ut.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback