Bredbandstelefoni suger!

Varför ska det vara så svårt att få ett fungerande bredband och bredbandstelefoni? Igår gick det knappt att ringa till eller från hemtelefonen. Till slut gick det men ett irriterande knattrande ljud hördes hela tiden, och bredbandet fungerade INTE på hela kvällen.

Jag har förstått att eftersom mitt område inte har riktigt bredband, utan kör genom andra ledningar, så kan aldrig bredbandet bli perfekt, vilket innebär att bredbandstelefonin fungerar riktigt dåligt. Det var faktiskt Bredbandsbolaget själva som ringde och övertalade mig att börja med bredbandstelefoni. Det var riktigt oproffsigt gjort av dem. De borde aldrig rekommendera bredbandstelefoni till någon som inte har riktigt bredband.

Snälla Bredbandsbolaget, jag orkar snart inte mer! Fattar ni vad ni ställer till? Va? Hur tror ni att tonåringar reagerar när varken telefon eller internet fungerar? Gissa!

Jag hade stora problem i början, men nu har det fungerat några veckor, så då glömde jag hur det var tidigare.

Orkar inte heller byta till något annat, för av egen erfarenhet kan man räkna med månader och många och långa telefonköer innan allt är bytt och klart.

Lite positiva tankar efter allt gnäll: Om två år ska vi få riktigt bredband! Hurra!

/Blommalomma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback