Toffla inte med mig

En fredagkväll som alla andra, förutom att jag och några kompisar skulle ut och käka och ha kul på stan och det hör inte till vanligheterna.
Jag har väl knappt hunnit äta klart så hör Smultron av sig, fast det märker jag förstås inte, utan ser det när jag går på toa. Så jag försöker ringa men hon är som vanligt upptagen.
Till slut får hon tag på mig och hon vill att jag ska komma hem!
Va? Varför då? Jag är ute EN gång! En enda gång på hur länge som helst och då vill en lite ensam Smultronunge att jag ska komma hem.
Hon känner sig lite trött och hängig och orkar inte följa med kompisarna ut.
Tydligen tycker hon att jag ska avbryta och gå hem till henne för att sitta i soffan och höra henne prata i mobil med nån annan.
Jag åkte inte hem. Hade aldrig en tanke på det. Hon var inte direkt dödssjuk.
Med den stora vilja och övertalningsförmåga hon har, lyckades hon ändå få dit lillasyster Hallon med kompis som höll henne sällskap.
När jag kom hem vid ett-tiden satt hon som vanligt i soffan och tjafsade med nån kompis i mobilen.
Jag drack te och gick sen och lade mig.

Och jovisst ja, jag hade kul!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback