Datorjävel

Jag blir så trött på min fina inte-så-nya-längre-men-ändå-den-nyaste datorn jag har.
Trådlöst bredband funkar inte.
Knappt nåt bredband funkar.
RIng hit. Nähe, inte fel där. Du ska ringa dit.
Ok, jag ringer dit. Nähe, inte fel där. Du ska ringa nån annan.
Galen blir jag.
Datorn är rensad och alldeles clean. Säkert för clean. Den vet inte vad den kunde förut. Förut kunde den hitta till ett trådlöst bredband. Nu har den glömt.
Stackars liten.
Fast när jag nu har rensat den, måste jag väl se till att ställa tillbaka några inställningar som jag omöjligt kan komma ihåg att jag nånsin gjort.
Jag drar mig till minnes att bredbandsbolaget guidade mig igenom säkerhetsinställningarna som inte fick vara standard, utan lite mer light.
Är det bra egentligen?
Jag har nog inget val. Annars kan jag inte komma ut på nätet. Så är det.
Men jag orkar inte ringa idag.
Jag kan ju köpa en lång sladd istället. Eller ett par stycken, så döttrarna kan sitta nån annanstans än inne i mitt sovrum och chatta.

Varför kan det inte vara lite lättare?
Jo, för att de som utvecklar datorer kan alldeles för mycket. De kan inte i sin vildaste fantasi ana hur lite de flesta svensson egentligen kan.
Vi vill inte vara hackers. Vi vill bara att det ska funka!!!!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback