Kom hem nu för teet är klart.

Är jag tjatig eller?
Ringde Hallon ikväll hos kompisen, bara för att höra när hon tänkte komma hem.
Hörde kompisen skoja i bakgrunden om att hon aldrig kommer hem och sjunga: -var är du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig...
Jag bara fortsatte att sjunga i Hallons öra: -Det var alldeles för länge sen vi sågs.
Hon fnittrade till. Trodde inte jag hade hört.
Men tyckte väl egentligen att jag var alltför angelägen om hennes välbefinnande.
Kan man väl inte vara heller?
Jag bryr mig om mina ungar och det ska de enbart vara glada för.
Fatta det, små kompisskitar!
Ni är säkert avundsjuka för att ni får göra vad ni vill utan att nån orolig mamma undrar var ni är.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback