Hemmafixare

Länge sen jag hade en shoppingdag tillsammans med båda döttrarna.
Men idag blev det av.
Såååå, självklart bjussade jag på fika och faktiskt fick de varsin snygg filt på Ikea.
Jag, jag hittade ingenting mer än det gamla vanliga, ett ljus och ett paket servietter.
Jag ville ha gardiner och en fönsterlampa. Tänker leta vidare imorgon på Bauhaus, de har massor av lampor, och gardiner ska jag spana in på Hemtex.
Fantastiskt vad jag sticker ut från Svenssons nöjen.
Nöjet för folk, vuxna som barn, verkar vara att shoppa loss. Kläder eller möbler.
Ut till Ikea. Köp ett nytt vardagsrum. Nya barnmöbler, för de barnmöbler man köpt till småbarnen funkar inte när de blir lite äldre, för de är för barnsliga specialbarnmöbler. Och nytt mode kräver nya möbler i hela hemmet. Nya gardiner, nya mattor, nya kuddar, nytapetserat och nymålat. Nya köksluckor, eller varför inte ett helt nytt kök när man ändå är i farten.
Det är helt galet vad folk håller på.
Lite har jag nog hakat på trenden också, men jag nöjer mig för det mesta med att byta ut små detaljer.
Det är lite mysigt att fixa och dona.
Förra vecka var det en vägghängd ljuslykta från Indiska som gjorde min hall märkbart mysigare.
Få se vad det blir den här veckan...

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback