Får får får?

image113
Fårmålare: Blommalomma

Har målat några får idag så mina döttrar fick sig ett gott skratt.
De blev så tokiga och spralliga, fåren.
Hallon sa att om hon nån gång skulle skaffa ett får skulle det vara ett sånt skuttigt och galet får! Hur ofta får man för sig att köpa ett får? undrar jag då. När hon var liten ville hon förstås att vi skulle köpa ett får som kunde bo på balkongen. Men nåt får köpte vi aldrig. Vi nöjde oss med en hamster. Och den slapp bo på balkongen.
Just det här lilla fåret ser väl rätt så lugnt och beskedligt ut. Inget tokigt skuttfår precis.

Annars har jag förlängt Smultrons liv idag genom kittling! Som hon skrattade gav det nog några månader extra. Och mig också. Skratt smittar så härligt!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback