Valborgsnatta

En Valborgsnatt avklarad.
Och jag överlevde.
Dealade tider med Hallon hit och dit.
Till slut kom vi överrens om något mittemellan, men inte kunde jag vara uppe så länge, och inte ville jag hålla Särbo vaken. Han skulle ju jobba idag och sov redan innan vi dealat klart om tiderna.
Så jag lade mig i Hallons säng och somnade, med väckarklockan ställd på den tid hon skulle vara hemma.
Hon kom innan dess.
Och undrade var hon skulle sova egentligen!
Men jag smög mig in till mig och lät henne få sin säng ifred.
När Smultron kom hem har jag ingen aning om, men hon ligger där och sover, och kompisen också. Båda med kläderna på!
Så jag kan gissa att de kom hem rätt sent.
Efter en natt med upphackad sömn är det ganska lockande att gå och lägga sig igen. Fast risken är att jag sover halva dagen då.
Men ögonen grusar sig.
Jag kanske bara ska vila lite....

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Christina W

Så skönt det är när de äntligen är hemma... så att man vet att allt är ok. Har egna tonåringar...

Postat av: Blomma

Ja, då kan man slappna av.
Då somnar jag som en stock, helt nöjd.
Värre var det för några år sen, när yngsta dottern smet ut igen efter hon kommit hem!!! Ständigt en oro kände jag då.
Så något har ändå blivit bättre.

2007-05-01 @ 21:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback