Studentmorsa

Idag har jag shoppat en klänning!
Det hör verkligen till ovanligheterna i mitt liv.
Jag shoppar sällan saker till mig själv. Hellre då saker till mitt hem. Som blommor!!! Och kanske nån liten duk eller kruka.
Till mig själv brukar det mest bli strumpor eller en svart kofta som ska kunna passa till allt. Fast istället kanske den inte passar direkt till nåt.
Eller så köper jag jeans. Ibland blir det några lite finare jobbyxor. Som är för långa. Som jag inte orkar lägga upp. Jag tror jag har tre par liggande helt oanvända, men tvättade så de inte krymper om jag nu skulle få för mig att lägga upp dem. De senaste inköpta bara måste jag lägga upp innan de blir helt omoderna!

Klänningen passade så bra. Svartvitblommig är den.
Nu behöver jag bara nåt snyggt till, att ha över, kavaj, kofta eller liknande.
Jag brukar hoppa över den lilla detaljen, och ta nåt gammalt noppigt skräp som jag har liggande. Men då förtar ju noppskräpet min nya fina plagg, så det misstaget ska jag inte göra nu. Dumsnålt ju!
Skor då? Måste kolla vad jag har för skor. Bruna går ju bara inte för sig. Jag har nog några svarta nånstans.
Så Smultron slipper skämmas över mig när hon springer ut.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej, jag har också köpt en klänning idag! En vit med spetsar. Men den glömde jag kvar på jobbet. Hur kan man göra nåt sånt?! Måste också hitta en kofta, oftast är det en sån som behövs för att hålla värmen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback