Nostalgi

Efter att ha rotat i lådor, bläddrat bland lösa foton och i album efter ett riktigt fint, men helst också lite kul, kort till Smultrons studentskylt, blir jag helt nostalgisk.
Mina fina tjejer.
Tänk vilka goa ungar jag har.
Jag skulle vilja gå tillbaka i tiden för en dag och bara skratta och glädjas åt deras roliga upptåg och skratt.
Jag har ingen ångest för att inte ha tagit tillvara på tiden när de var små, jag var ändå hemma i fyra år, så småbarnsåren har jag haft ordentligt.
Men ändå, då var bara Hallon 18 månader och visst behövde jag jobba, och ville det också. Herregud, jag hade nästan glömt bort hur man gjorde när man inte jobbade hemma. Det var ju barnomsorgsbrist på den tiden, under den enorma baby boomen runt 88-93. Så jag och många med mig skaffade helg och kvällsjobb för att få det att gå ihop. Vi var alltså många som var hemma med ett par små ungar samtidigt. Och vi hade kul. Vi gick till lekparker och tog med fika, vi åkte på utflykter, och framförallt invaderade vi öppna förskolan med alla våra barn.
Jag hittade ett foto därifrån också. Öppna förskolan var verkligen bäst!
Var är det här med nostalgi?
Blir man så när man klivit över 40-strecket?
Jag får se till att montera isär mitt köksbord och slipa och måla, så jag tänker på nåt annat istället.
Fast jag längtar efter min Hallonunge också. Hon som nu har valt att bo 14 dar i taget hos mig, så nu när hon är hos sin pappa blev det väldigt lång tid att inte ses på. Fast vi ses ju ändå, men inte varje dag.
Inte hittade jag nåt klockrent foto heller.
Jag har hur många kort som helst, tog väl en rulle i månaden, men hälften blev inte särskilt bra, det var ju såna som man raderar nu i digitalkamerornas tid. Men då visste man ju inte hur det blev, så några extra kort tog man ibland, ibland inte. Det var mest en lyckträff om de blev bra. Men nåt ska jag väl hitta. Jag hade en villfarelse att jag hade så många bra kort, så problemet skulle mest bli att välja vilket jag skulle ta.
Nu tycker jag inte det längre.
De är lite oskarpa, har röda ögon, dålig färg, ful bakgrund osv.
Fast visst kommer jag hitta nåt.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback