Mest plus

Positivt idag:
Det bjöds på både glass och godis på jobbet.
Jag kom till slut hem trots busskaos i trafiken.
Jag har köpt jordgubbar.
Jag har tränat.
Smultron visslar och är på gott och hjälpsamt humör.
Smultron tvättar så maskinen glöder.
Hallon hörde av sig i god tid att hon inte skulle äta middag hemma.
Hallon hörde av sig igen att hon skulle komma hem senare. (kunde kanske höra till mindre bra också)
Gårdagsmiddagen räckte till idag också med lite nykokt pasta som Smultron fixade när jag tränade.
Räkningarna är fixade.

Mindre bra idag:
Hallon skolkade från idrottsdagen TROTS att hon fixade matsäck igår kväll! Alltså fick något/n henne att ändra sig.
Jag hann inte dammsuga, så dammråttorna jagar varandra i hela lägenheten.
Diskmaskinen är varken urplockad eller iplockad. Och inte tänker jag göra det!
Det är pissigt väder, så varför kan det inte regna ordentligt så det gör nån nytta ändå?
Några räkningar är inte fixade, men ingen vill kännas vid dem. (VEM skulle skicka tillbaka skolkorten egentligen?)

Det positiva övervägde, så jag borde vara nöjd med min dag.
Det är jag också.
Bara lite fundersam över mitt röriga särboförhållande.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback