Mellan hägg och syrén?

Det går inte att säga så längre.
För nu blommar BÅDE hägg och syrén!
Samtidigt!
Tiden är ur led och snart går väl hela jorden under!
Vad gör jag åt det då, kan man undra.
Jo, jag återvinner mjölkkartonger och byter successivt till lågenergilampor. Duktigt va!?
Det låter ju som ett skämt!
Kan det hjälpa verkligen?
Även om jag skulle sälja bilen och gå överallt skulle det inte hjälpa, för jag är ingen miljöbov av stora mått. Jag kör så lite så det gör varken till eller från.
Det är miljöbovarna vi måste åt.
Var finns de?
Var finns ni?
Miljöbovarna måste skärpa sig.
Jag tror det finns många skitiga industrier i öst.
Och stora starka USA borde lägga manken till och dra ner en aning på sin enorma konsumtion.
Men jag då? Vi då, i Sverige? Vad kan vi göra egentligen?
Vi sorterar så miljöstationerna svämmar över.
Hjälper det?
Jag ska köpa mer på
Bondens marknad i sommar. Det ska vara närodlat, så då sparar man in på onödigt långa transporter.
Gott är det också!
Färska goda grönsaker och frukter.
Finns på flera ställen i landet, så kolla gärna länken.
Eller odla själv!! Ännu bättre!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback