Mekaniker med fru

Jag sov läskigt länge imorse.
Ingen Särbo som skulle upp på toa tidigt på morgonkvisten och ingen tonårstjej som drällde hem när det börjar dagas.
Bara jag.
Och då sov jag!
Usch ja, lite väl länge, men sen blev det fart på mig.
Jag har rullat och släpat däck och tryckt ner i bakluckan.
Sen iväg och letat däckbytare.
Kom ihåg en skylt jag sett om däckbyte i närheten, så jag åkte dit.
Det skulle kosta 250 kr, men han kunde ta det direkt, så jag nappade, trots att man bör kunna hitta för 200 om man letar lite.
När jag klev in i verkstan stod där en asiatisk man med vänligt leende. Han fru (gissar jag) stod och pysslade med nåt i bakgrunden.
Visst, han tog bilen direkt, så jag lämnade den där och tog en promenad.
Gick hem och hämtade glömd mobil, och när jag kom tillbaka var bilen klar.
Det luktade mat där inne i den tidigare olje- och maskinstinkande verkstan.
Frugan kom ut med mat till ett bord som stod dukat i ett hörn.
Mannen tog  betalt, men nu räckte det med 200 kr. Så fick jag ett visitkort och välkommen tillbaka för andra verkstadsjobb med bilen. Han såg en kundpotential, helt klart.
Trevligt ställe!
Kul att få det billigare än man trott. Och det var mekanikern själv som prutade.
Det ska jag komma ihåg.
Om hjulen inte ramlar av så går jag nog dit igen!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback