Genierna har städat

Man behöver inte vara detektiv eller ens särskilt smart för att märka när någon under 20 i den här familjen har städat sitt rum.
Och det utan att titta in där!
Vissa tecken visar tydligt vad som hänt:
Tvättkorgen är plötsligt överfull och går inte att stänga. Trots att man någon timme tidigare frågat om någon har något som behöver tvättas.
Utanför någons rum står massa kassar med odefinierbart skräp. En del som ska kastas, en del grejer som lånats av nån kompis men som städaren inte vill ha i sitt rum. Eller vad som helst som inte platsar i en nystädad vrå.
Vem ska ta hand om det tro?
Det brukar stå där tills jag får nog och slänger tillbaka det in det rum det kom ifrån. Minus ett par kassar som kunde kastas.
Jag skulle vilja lära dem att städa ordentligt. Har ju nyss lärt mig det själv!!! Jag har också lagt saker i kassar och tänkt att jag nån annan gång ska veta vad jag ska göra av det. Men inte vet jag det. Det är bara att ta ett beslut. Släng eller spara eller sälj. Det kan inte bli mer än fel beslut. Inte särskilt allvarligt.

Jag försökte ge Smultron ett ekonomiskt råd igår. Om mobillån, eftersom det är rätt mycket på tapeten nu.
Hon ville inte ha något råd av mig.
Hon sa att jag inte skulle försöka lära henne något mer. Det är slut på det nu.
Tydligen är hon redan fullärd.
Vilket geni till dotter jag måste ha!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback