Biltvätt och kvitton

Studenthysteri med Smultron och ett par klasskompisar som har hela helgen på sig att göra klart sitt projektarbete. Det skriftliga var inte ens påbörjat!
Alltså var det bäst att utrymma.
Jag och Hallon drog iväg på lite skoshopping åt henne samt biltvätt. Hon vågar det nu. Värre var det när hon var liten. Borstarna var ju så läskiga! Och det lät så högt. Hon har nog inte testat sen dess!
Passade också på att lämna in några dojjer på klackning. Kom på att en extranyckel saknades så jag fixade det samtidigt på samma ställe. De som tog emot mina beställningar betedde sig mycket misstänkt. Jag väntade på kvitto. Men männen bakom disken ryckte urskuldrande på axlarna och sa att de inte satt i nån ny rulle med papper i kassaapparaten. Men jag vill gärna ha kvitto, sa jag. Det vet man ju att nyckelkopior inte alltid funkar perfekt, utan behöver justeras lite (sa jag inte). Det går bra med skrivet kvitto, tyckte jag. Men de började till slut sätta i kvittorullen, och det var nog första gången, för de visste inte hur den skulle sitta! Och det verkade fattas en pinne för rullen att hänga på, så de drog fram en radda löst papper istället. Det lyckades.
Jag fick mitt kvitto till slut.
Jag vet iallafall några som är väldigt misstänkta för att jobba svart!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback