Vardagshopkok

Det har varit mycket nu så jag har inte hinnit skriva på ett tag.
Svåra läxor som behöver föräldrahjälp. Synd då att föräldern inte förhöjer kvaliteten så värst...
Jobbiga bråk mellan ungar.
Matinbjudan av kompisar när maten inte räcker till, så jag måste säga nej för jag tror första gången! Surt!
Sjukt barn.
Tillfrisknat barn som inte lyckats ta reda på var och när friluftsdagen ska utövas så det blir en extra hemmadag helt i onödan.
Särbo med armvärk.

Fast idag har vi haft det bra.
Särbo gjorde frukosten klar medan jag duschade.
Jag gjorde äggnudelwok med renskav och lite annat smått och gott.
Reaktionen var: - Åh! wok! vad gott! Och det sades av en liten tjej som inte brukar gilla wok, iallafall inte om den innehåller varma grönsaker. Som wokar gör för det mesta.
Och nu har jag precis tagit en väldans snabb tur till Ikea bara för att köpa fyra paket med servietter för 5 kr styck.
Och en liten tjej som varierar mellan odugling, duktig och charmtroll, vill spela spel med mig!!!!
Jag tror jag ramlar av stolen!
Vet inte hur många år sen hon ville det.
Ska absolut försöka få med mig hennes syster också. Som varit så vänlig och trevlig och härlig idag, hon också.
Det måste bero på deras fantastiska mamma!
Som hade hoppats att Hugh Grant skulle dyka upp när hon gick från jobbet.
Men inte då.
Han höll sig väl kvar på Grand hotell, och dit gick jag inte. Eller så har han hunnit hem redan. Vet inte hur länge han tänkte stanna i Stockholm.  Jag såg inte en skymt av honom iallafall!

Nu ska vi spela Monopol från 50-talet. Med tior!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback