Tulpaner och glada ungar

När man går hem från jobbet och solen skiner, då känns det rätt bra.
Stannar till och köper tulpaner på Hötorget. Då blir iallafall jag ännu gladare.
Sen när jag hastar iväg mot Centralen hör jag ett "MAMMA" ljuda över Drottninggatan.
Tittar dit och där står Hallon med kompis.
Jätteglad är hon och jätteglad blir jag över att se henne.
Som om vi inte ses varje dag.
Men där var jag inte beredd på att hon skulle dyka upp.
Så därför blev jag överraskad och glad.
Hade hon ropat mamma här hemma hade jag kanske, kanske reagerat aningen svalare...
- Ja, ja, jag kommer, vad är det nu då? eller nåt sånt.
Men nu gjorde hon min dag, ungen min, som ska till sin pappa ikväll.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: klimakteriehäxan

Tänk om dom bara visste, dom små liven, hur enkelt man kan göra en mamma glad! Ibland (ofta) får man nöja sig med tulpanerna!

Postat av: blomma

Ja, man får se till att ta tillvara på de små glimtarna.

2007-03-15 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback