Sista sportlovsdagen

Jag tog ledigt idag och tillbringade dagen med min yngsta dotter Hallon.
Först lite stök och bök och telefonkö till Dell som vanligt.
Sen promenerade vi till bageriet för att köpa nybakat bröd till frukost.
Väl hemma igen var vi tokhungriga!
Frukostmyste tillsammans ett bra tag.

Efter några timmars surfande och fixande med lite av varje tog vi oss till Centralbadet.
Vi hoppade av tåget en bra bit innan närmsta station och promenerade nån halvtimme.
Det är så mycket skönare att komma fram till badet när man är lite varm av promenerandet och röd och kall om kinderna.
Vi bubblade och bastade och hade så mysigt.
Käkade nyttiga sallader med alger, bönor och groddar i!! Och en del gott också!
Det var så härligt att få rå om henne hela dagen.
Då hinner man prata om lite av varje. Annars kan det lätt bli att man måste prata om jobbiga läxor och varför har du inte plockat undan och varför har du gjort/inte gjort si och så.
Nu var det bara trevligt. T.o.m lite skolprat blev kul när det inte var så påtvingat.
Det här måste vi göra om.
Fast bubblorna i bubbelpoolen var lite väl hårda. Jag trodde skinnet skulle lossna på ryggen!
Och Hallon har hittat sitt drömboende.
När vi kom in på den lilla gården vid ingången till Centralbadet sa hon:
-Mamma, här vill jag bo! Kan du köpa en lägenhet till mig här?
-Jomenvisst lilla vän, det fixar jag, ska du se. Sa jag INTE. Och det trodde hon inte heller.
Jag önskar bara hyresrätterna tillbaka så hon får nåt eget ställe att bo på så småningom.
Undrar hur många uteliggare det kommer bli om alla hyresrätter tas bort?
Fast mina älsklingar får väl bo kvar här, så flyttar jag!
Vart jag nu skulle ta vägen...

En härlig dag hade vi iallafall.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback