Shoppa loss med mormor

Som vanligt var förstås Smultron ute och härjade på stan i natt.
Och idag skulle hon möta mormor i stan för lite shopping.
De skulle komma överrens om en tid att träffas, men ingen villa säga nån tid först. Jag tror väl att mormor var rädd att ta i för tidigt och Smultron för sent.
Så jag la mig i och drog till med klockan ett.
Bara så de hade nåt att utgå ifrån.
Jag hörde mormors svar eka genom telefonluren.
-ETT!!!!??? ETT??? Sa du ETT???
Smultron försökte försvara sig: -Ja, alltså det var mamma som sa.
Mormor igen: - Men ETT!!!!
Smultron försökte blidka mormor: - När tycker du då?
I bakgrunden hördes morfar: - Ja, vi ska iallafall vara på landet klockan två!
Till slut kom de överrens om klockan elva, och Smultron våndades igår kväll hur hon skulle orka.
Jag såg min chans och tipsade henne käckt: -Ja, men bara du inte dricker så mycket så går det ju bra. Lite trött är  inte så farligt att vara, däremot bakis. Det verkar LITE  jobbigt att gå runt och kräkas med mormor på stan.
Kanske hon lyssnade, kanske hon faktiskt har eget sunt förnuft.
Iallafall var hon pigg och sprudlande glad när jag kom hem från Friskis vid halv elva.
Babblade på om vilken tatuering hon skulle göra på ryggen. Hon tyckte jag skulle hålla ögonen öppna och säga till om jag hittade nåt snyggt motiv.
Men lilla rackarunge. Det trodde du väl ändå inte om din mamma....
Det finns inga motiv i världen som är tillräckligt snygga för att tatuera på dig vet du väl.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback