Knivigt

En knivskuren kille fick åka ambulans igår.
Då levde han.
Nu vet vi inte.
Hallon var i närheten, men inte på plats just då som tur var!
Han med kniven var ingen inbjuden, ingen som borde varit där.
Men det var han. Tydligen var det inte första gången han var inblandad i bråk heller.
Jag önskar att han, och andra som gjort någon illa, skulle åka till sjukhuset och hälsa på. Se hur det står till. Se ledsna föräldrar och syskon. Och en läkare skulle förklara vilken skada han gjort, och hur allvarligt det var. Det kanske är enda sättet att förstå vad han egentligen håller på med.
Förstå att det faktiskt är en riktig människa som skadats.
Annars är risken att han gör det igen. Och igen, och igen.
Vet hans föräldrar om vad han gör?
Jag vet inte, och jag vet inte ens vem han är. Vet inte heller om polisen tagit hand om honom.
Det enda jag vet är att han inte borde gå omkring och sticka kniven i folk.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Sara

Det borde han verkligen inte göra. Fy för sånna människor.

Postat av: Blomma

Nej, han borde stoppas!
Iallafall lever han som fick kniven i sig, och har kommit hem från sjukhuset och mår bra.
Han hade tur ändå!

2007-03-25 @ 19:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback