Internet-svett

Usch vilka svåra uppgifter de får i gymnasiet.
Jag undrar jag om själv skulle klara bättre än G på hemarbete i historia...
Jag hjälper till att hitta underlag och material.
Skjutsa till bibblan och leta fram några bra böcker.
Varför får de inga skolböcker?
Väldigt ofta måste de leta efter information på internet, och väldigt ofta hittar man mest hänvisningar till böcker på internet. Alla källor är inte heller helt säkra. Man vet inte vad det är för hemsidor man lullar runt på ibland. Kanske nån som driver med allt bara?
Fast har man källhänvisning så är det kanske ok ändå.
Jag är glad att jag inte går i skolan idag.
Kan inte lärarna tipsa om bra söksidor? Eller vad det nu är för sidor som de anser bra att hitta information på.
Eller ungarna kanske ska lära sig av egna misstag?
Jag vill vill ju att det ska gå bra för dem, men är knappast någon pluggförebild. Hur ska jag kunna lära?
Lägger skolan möjligtvis mer ansvar på eleverna och föräldrarna nu?
Jag tror inte jag frågade mina föräldrar så mycket i gymnasiet. Det var bara att traggla igenom tråkiga böcker. Inte kul, men begränsat ändå.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback