Emo-kille

Jag stötte på en gammal bekant på hemväg häromdan.
Vi pratade om våra barn som vi sett sen de var bebisar.
Han berättade om sonen:
- Ja, han har ju blivit Emo, han.
- Ja, jag hörde det av dottern, sa jag. Har han svart hår då?
- Ja, alldeles kolsvart. Och så har han två ringar så här i läppen. (Han pekade med två fingrar på underläppen) Snake bite kallas det!

Jag kan inte låta bli att le.
Våra ungar gör ju lite som de vill, och de blir bra ändå.
"Lilla" Emo-killen är ju samma gamla kille ändå. Bara lite svarthårigare och håligare i ansiktet.

Inte alla gillar att deras barn sticker ut från mängden. De vill vara main stream, och ha söta, fina ungar med hela och rena kläder, och det ska gå bra i skolan också.
Helst ska de ha många vänner, men inte vara ute och festa för mycket. Men inte för lite heller, för då kan ju folk tro att de inte har några vänner som vill gå ut med dem.
Ja, de ska vara så lagom så.

Jag hoppas jag inte är så.
Jag har ju märkt att de gärna kan bli lite tvärtom mot vad föräldrarna är. Bara för att revoltera, om än så lite.
Jag bryr mig rätt lite om mitt utseende t.ex.
Det ska inte ta lång tid att fixa till sig. Lite mascara och sen får det va bra. Håret som en buske ibland och platt ibland. Men det är ju jag.
Mina tjejer däremot fixar sig och sminkar och bryr sig rätt så mycket om utseendet. Fast det kanske inte bara är för att göra tvärtom, det ligger ju i tiden att bry sig mycket om utseendet, tyvärr.
Min mamma har alltid sminkat sig rätt mycket, men det var jag aldrig intresserad av, så det kanske bli varannan generation.
Mina barnbarn blir som jag!

Hoppas inte Emo-killen skär sig. Men det är väl bara ett dumt rykte att Emosar gör det, eller?

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Mamselamsen

Jag känner ganska många sådana där svarthåriga och piercade saker. :-) Faktum är att de ser skrämmande ut, men jag har förstått att de är tänkare allihop... och jättefina. Mycket finare än många andra.

Jag har ju "mina punkare" här i Nybban.

Postat av: Milla

Det där snacket känner jag igen! EMO är mycket prat om härhemma, och "den där andra" ståndpunkten har min kära dotters far, tillika min man, som dömer folk hur de ser ut alldeles för mycket och tycker att dotter ska välja "rätt" skola så hon inte får dåligt sällskap. Jisses!

2007-03-05 @ 22:00:37
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback