Routern bråkar

Min trådlösa router håller på att ge upp.
Jag har inte kommit ut på nätet alls sen i förrgår.
Fast nu tror jag att jag vet vad det är. Sladden sitter inte i ordentligt. Och det är mitt eget fel. Jag har ju hållit på att rycka ur sladden för att inte teenisarna ska surfa på nätterna. Det var väl minst ett år sen jag slutade med det, men själva kontakten har tagit stryk. Lampan lyser så det ser ändå ok ut, fast den ska egentligen blinka.
Nu tryckte jag i sladden lite extra och då började lampan blinka och nu funkar det.
Det konstiga var att jag inte kunde använda någon annans trådlösa nätverk, inte ens de som inte var låsta.
Jag trodde det skulle vara lätt att bara gå in och använda vilket som helst om det inte var lösenordsskyddat, men inte då.

Nu måste jag försöka ringa Waxholmsbolaget. Hoppas de är vakna.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback