Regn får magarna att växa

Regnigt väder kan man passa på att göra kreativa saker.
Som att måla om ett bord.
Skjutsa en dotter till skolan i hällregnet för att hon skulle lämna tillbaka skolböcker som hon annars skulle bli tvungen att betala fler hundra styck för.
Inte mycket motion idag.
Och Friskis har utejympa. Jag känner verkligen inte för att ligga på rygg i dyngsurt gräs och göra sit-ups med regnet piskande i ansiktet. Jag gör det bara inte. Då får det hellre va!
Vi tar väl en extra fika istället.
Bra för magen om man tycker den är för liten. Det tycker inte jag. Men jag fikar ändå.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag hejar på dej.
Fika får själen att växa snabbare än magen, det är jag övertygad om.
Särskilt regniga sommardagar, då ska det vara kanelbullar, nybakt sockerkaka och en sex sju sorters småkakor....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback