It-åldern sackar

En dotter kommer med andan i halsen och ger mig en bunt tusenlappar:
- Här, betala min resa nu.
Jag tar ett djupt andetag och frågar när den ska vara inbetald.
-Imorgon.
Ok, det var ju inte så illa.
Bara den lilla haken: Hur får jag en bunt pengar från min hand in på mitt konto för att kunna betala hennes räkning så den är framme imorgon?
Nä! Det går inte.
Så det blev till att nalla på krediten och betala.
Och imorgon får jag gå till banken och sätta in sedelbunten på mitt konto.
Jag som trodde dagens ungdom var i it-åldern!
Men tydligen inte. Snarare sedelsamlaråldern. Smultron älskar att hålla i många pengar och känna att de verkligen finns. Hon gillar inte alls siffror på en skärm.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback