Händelser vid ett jordgubbsstånd

Var på torget och köpte jordgubbar.
Det var jag och en bunt pensionärer.
Jordgubbslådorna stod ihopställda i en sorts låg back och så hade de hällt jordgubbar över det hela.
Det var alltså väldigt svårt att ta en låda mitt i högen utan att det rasade  ner jordgubbar.
Så jag tog några lådor och plockade så att några jordgubbar hamnade i mina lådor och några i de bredvid.
Ja ja, iallafall så blev nån tydligen irriterad på mitt beteende (vad kunde jag gjort annorlunda??)
En tant sa lite spydigt: - det är visst självplock här! Jaha, då plockar vi då.
Och en gubbe sa: Ja, då tar jag och byter ut den här fula jordgubben mot en finare.
Jag ignorerade dem och plockade vidare.

En lite skojig gubbe tyckte priserna var höga. De hade höjts från igår. Han undrade om det berodde på regnet?
Jordgubbshandlaren sa ingenting.
Jag sa att det beror nog på att det är midsommar.
-Ja det var dyrt det här, sa skojiga gubben.
- Men en biff med lök och potatis och en öl för 20 kr, det är billigt det, sa han.
-Oj, vad hittar man det? frågade jag.
-Ja, inte vet jag, sa gubben, men billigt är det!

Kul att bli gammal va?
Jag hoppas ändå att jag hellre blir som skojiga gubben än som de spydiga som alltid känner sig orättvist behandlade.

Glad midsommar!!!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback