Examen!

Så var det över.
Efter den stora förväntan över examen så är det nu en annan dag.
Med nya studentuppvaktningar hos kompsar för Smultrondottern.
Det var väldigt lyckat igår med nära och kära vid utspringet, fina skyltar och flaggor och ballonger.
Hon blev jättenöjd.
Sen ombyte och flakåkning.
Ett riktigt stadigt flak med plåtstaket var de instängda i, som en container, fast tillräckligt låga kanter så de kunde se ut och vifta och tjoa.
När musiken drog igång började flaket svaja rejält, men det var stadigt och bra.
Jag ställde upp ett gäng vattenflaskor åt dem. (Ett jättebra tips från Cathrin i en kommentar) Efteråt har jag fått veta att de drack lite och resten sprayade de omkring över alla på flaket, men det behövdes ju också i värmen.
Det gick bra med mottagningen sen.
Jag tog emot henne och gav henne lite att äta och tre vattenglas drack hon innan en snabbdusch och klädbyte igen.
Så hon var helt ok när vi kom till släkten. Presentabel, men dock inte spik nykter.
Lyckat var det iallafall.
Och hon blev så jätteglad så hon skrek rakt ut när hon såg presenten från sin mor o far.
Det var så överväldigande så det hade hon inte ens vågat önska sig.
Så var var det då?
Jo, en alldeles egen laptop!
Många andra fina presenter fick hon också.
Sen måste vi kolla ut en fin bild till tackkort.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej Blomma! Kul att allt gick så bra och blev så trevligt. Examen är över även för vår tjej. Allt var helt toppen här också. Vattnet jag hade med drack hon ordentligt av innan hon klev på flaket och en hel del hälldes på varandra i värmen. Våra ungdomar hade också varit förståndiga och hyrt ett flak som var som en kontainer fast lite lägre. Dottern kom hem lycklig, skitig och salongsberusad. Hon kastades i duchen efter lite vatten i strupen, efter duch och en kaffe och macka var hon redo för släkt och vänner, hon skötte sig mycket bra. Höll till och med ett litet tacktal. Senare på kvällen var det en slutskiva och efter det soluppgång med massor av klasskamrater i en av stockholmsparker. Hon kom hem ordentligt om än något tidigt på morgonen. Hon är jätte nöjd och jag är jätte glad att allt gick så bra. Känner mig riktigt stolt. Det kanske är så att de håller på att bli vuxna trots allt.

2007-06-09 @ 19:24:20
Postat av: Cathrin

Hej Blomma!

2007-06-09 @ 19:28:40
Postat av: Cathrin

Det krånglar för mig med det nya systemet där man ska bekräfta sin kommentar med ett lösen för varje gång. Först skrev jag inlägget och sen skickade jag det allt funkade utom att det inte syntes. Då tänkte jag att jag testar igen men skrev bara Hej Blomma! och när jag bekräftade den kommentaren kom både den gamla och den nya på plats. Teknikens under förundrar mig ibland.

2007-06-09 @ 19:33:55
Postat av: Blomma

Kul att det blev lyckat!
Det är webblogg som börjat med det nya sättet att kommentera, så jag kan inte påverka det. Det behövs nog för att slippa spam-kommentarer.
Fast jag vet att sånt kan strula. Ibland ger man t.o.m upp att kommentera.

2007-06-10 @ 11:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback