Är Vista bra med 512 MB?

En härlig sommardag som gett mig ett kräftlikt utseende. Det kan jag stå ut med bara det är så här härligt väder.
Hellre röd än grå!

Just nu vill jag ge så många så mycket.
Kan man ha det som motiv vid löneförhandlingarna?
Helst ska det räcka till nånting till mig själv också.
Men studentpresenter, studentmat, klänningar, studentfoton och vaccinationer till höger och vänster. Det blir många tusenlappar som jag inte riktigt har.
Jag siktar på att semestra i hemtrakten, för nåt annat är inte lönt.
Det får bli ett annat år.

Och så vill jag gärna ha ett råd!
Om man köper en laptop med Windows Vista och endast 512 MB internminne, hur segt blir det då på en skala från 1-10 där 1 är stendött och 10 är snabbare än blixten?
Om man t.ex har musik, msn-chatt, Playahead och typ word uppe samtidigt? Funkar det med 512 MB?
Jag hoppas ju...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Kanf keato

Det fungerar men inte mycket mer
Man ska ta Micro Soft´s rekommendationer och dubbla dom (minst) om man vill att det ska flyta på.

Postat av: Blomma

Tack för tipset!
Jag pratade med två försäljare idag, den ena tyckte det räckte bra med 512 men den andra rekommenerade det bara om man körde endast ett program i taget.
Nu tvivlar jag ju på att det räcker.

2007-06-03 @ 22:23:03
URL: http://blommalomma.webblogg.se
Postat av: Milla

Min man seniora datorförsäljningschefen har själv skaffat sig en ny PC med Vista och 2 mb internminne. Det måste man han minst säger han. Vid 512? Då gör man bort sig, var hans kommentar. Sorry!

2007-06-05 @ 21:50:30
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Blomma

Tack för rådet Milla!
Då vet jag.

2007-06-05 @ 22:01:02
Postat av: Felstavat

Du menar väl 2GB internminne. Man kan ju knappast göra något med datorn om man vill använda Vista med 2MB RAM.. Ha ha!

2007-07-05 @ 15:53:39
Postat av: Blomma

Hörrudu Felstavat.
Visst skrev jag väl inte 2MB heller? Det var ju 512 MB, då tror jag det stämmer. Eller har jag fel?

2007-07-05 @ 22:16:40
Postat av: max

det var milla som skrev fel.
hon skrev 2 mb men menade , hoppas jag, 2 gb...hehe
ciao

2007-09-11 @ 17:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback