Turist javisst!

Att det ska vara så svårt att hitta boende i Stockholms skärgård med kort varsel.
Det gäller endast en person.
Det ska helst inte vara för dyrt.
Min gamla barndomsvän brukade, senast förra året, åka ut till en stor ö och fråga om boende när hon kom dit. Hon lyckades alltid hitta nåt, men i år fick hon åka hem igen.

Jag har märkt att det är väldigt mycket turister i Stockholm i år.
Det är betydligt fler än det brukar.
Förut hajjade man till en aning om det var ett turistgäng som drog förbi, snackandes på sin tyska eller amerikanska. Inte för att det var ovanligt, men svenskarna dominerade. Även svenska turister.
Nu är det alla möjliga sorter. Kul!
Fast lite svårare att få tag på bord på restauranger och boende i skärgården då förstås.

Jag får fnula på om jag ska åka ut på vinst och förlust, väldigt tidigt en solig morgon, och se om det finns något återbud. Annars kan jag ju bara stanna över dan och sola och flanera runt i den skärgårdiga sommarstämningen.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback