Trådlöst svajande

Mitt förra inlägg blev en dag försenat pga att internetanslutningen dog igår kväll när jag höll på att publicera det.

Så idag fick jag nog och ringde supporten.
Jag lärde mig en del nyttigt. Måste bara dela med mig.
Så här är det:

Trådlösa telefoner kan störa din trådlösa internetkoppling. (Jag visste det! Därför har jag ingen trådlös telefon!)
Det kan även blommor (!!!) göra, speciellt om man har stora blommor mellan rotern och datorn!!! Det är vattnet tydligen.
Nån granne kan ha köpt nån ny trådlös pryl som går på samma frekvens som internetkopplingen.
Alltför tjocka och armerade väggar är inte bra för kopplingen.
För att vara riktigt säker på att det trådlösa ska fungera ska du ha både dator och router i samma rum!!! Men varför då??? Varför skulle jag då ha en trådlös router?
Trådlösa grejer är inte att lita på alltså.

Så fram med trådarna och koppla in.
Jag undrar en grej (och jag är ingen blåst bimbo. Faktiskt!): Drar trådlösa grejer ström? Va? Inte va? Bara om en huvuddosa som den trådlösa är kopplad till drar ström. Eller?
Men vad händer med det trådlösa som yr omkring i luften kors och tvärs hela tiden?
Jo, det stör annat trådlöst. Men stör det nåt annat? Våra hjärnor kanske? Gillar de trådlöst grejs som viner genom dem? Jag är skeptisk.
Jag får väl övergå till röksignaler eller morse istället. Hoppas bara nån annan också gör det... annars blir jag så ensam.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback