Ruccola-Ernst

Idag har jag sett Ernst och Sommartorpet för första gången i år tror jag, så jag tänkte dela med mig ett citat från kvällens avsnitt. Ernst visar en kruka med ruccola och utbrister:

"Som en punkfrisyr bara, så här rakt ner i en kruka"

Vem säger så egentligen? Jo, Ernst, bara Ernst säger nåt sånt.
Fantastiska Ernst.
Så naturlig och barfota och myyyysig.

Jag visste inte att man kunde köpa ruccola i kruka, det måste jag göra!
Nu har jag basilika och citronmeliss här hemma.
Basilikan växer bättre än nånsin, jag har haft den i flera månader och nyper av då och då när jag behöver några blad. Det verkar den gilla. Den verkar också gilla att vara planterad i en konservburk. Mycket bättre än de små plastkrukorna tydligen. Annars får jag inte kryddor att överleva mer än nån vecka eller två.

image104

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback