Oj vilket konstigt väder vi har, säger han till frugan

Det här vädret!

Var jag än går hör jag folk som säger: - Det är så konstigt väder nuförtiden.

T.ex idag när jag var på Lindex och köpte mig en barnregnjacka för 129 kr, då började det tokregna utanför så regnet verkligen stod som spön i backen. Hade man inte förstått uttrycket tidigare, så förstod man det då. Folk stod innanför dörrarna och väntade på att regnet skulle avta, men jag gick och köpte mig en barnregnjacka i nåt vindtygsliknande material istället. Jag hade tänkt gå till Stadium för att hitta nån tunn liten regnjacka som man lätt kunde skrynkla ihop till ingenting, och så hittade jag den på Lindex barnavdelning istället.

I alla fall, då när det började regna så där häftigt, sa en man i min egen ålder till sin fru: - ?Det är så konstigt väder nuförtiden?.

Jamenvisst är det! Och han är inte ensam om att prata om det.

Det är soligt och varmt så man storknar, och så kommer ett litet elakt moln och skymmer solen, och vips blir det hagel och drivis.

Nu sitter jag och fikar och läser egentligen, på balkongen, men så kom ett moln, inget regnmoln, men ett kyligt moln, så jag pep in en sväng och började skriva istället.

Fast nu är det soligt igen, så jag ska väl ta med mig kaffekoppen och digestiverna och sätta mig i solen ett tag igen. Det är tur att det bara är en meter från stolen på balkongen till stolen i köket. Där man också kan passa på att surfa lite.

Jag har läst en sida av Marian Keys: ?Är det någon där??, så jag ska väl fortsätta med det.

Bitterfittan har jag läst klart och den var läsvärd tycker jag, mycket bitterhet men inte bara, utan även lite solsken i den tråkiga vardagen.

Jag blev så inspirerad av huvudpersonen så jag började leta bland sistaminutenresorna, men hittade ingen billig. De är inte billiga längre, speciellt inte om man ska åka själv.

Det tråkigaste med att vara själv är att jag inte har någon att prata med.

Jag ringer runt till folk som inte orkar höra mitt pladder mer, för jag kan inte sluta, det ligger så mycket ord där som vill ut.

Ringde Hallon i förmiddags och babblade lite. Hon undrade efter ett tag vad jag ville egentligen?

 

Nu ut med boken i solen innan molnen kommer igen.

 
/Blomma

Kommentarer
Postat av: Mia

Blir lite trist att prata med sej själv i längden...
Har förresten ett fantastiskt pajdegspecept (mormors, det hon gjorde i stugan, sånt du vet...), så säg bara till om du vill testa! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback