Min morgon som värddjur

Jag vaknade plötsligt av något klockan sju imorse.
Låg och pillade på nåt skräp eller finne eller något i midjehöjd på vänster sida.
Spärrade lika plötsligt upp ögonen och reste mig upp, vinklade persiennerna så ljuset lyste in, vred mig och tittade på sidan.
Visst! Det var som jag trodde! En fästing!
Äckliga lilla kryp!
Vad har du på min kropp att göra?
In i badrummet, ett djupt andetag, bestämt tag om kräket och ett snabbt ryck så lossnade den med ett "knäpp".
Sprätte med fingrarna för att den inte skulle bita sig fast där istället, och ner i handfatet ramlade det lilla spindeldjuret.
Kröp omkring förvirrat och undrade väl var värddjuret tog vägen.
Ha ha! Det kunde den undra.
Spolade ner snyltaren i avloppet.
Hoppas nu att det inte att den hade nån smitta.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback