Balkongblommor med besökare

image97

Jag fotade lite på min härliga balkong idag.
Här en röd tobaksblomma och rosa tvillingblomma. Så fina ihop, för den röda färgen är inte tomteröd utan en aning åt det cerisa hållet.

image99

En liten pyttig physalisblomma.

image100

Min stora fina härligt doftande lavendel som övervintrat inlindad i tidningar mår så här bra.

image98

Jag såg inget speciellt när jag fotade, men när jag nyss tittade igenom bilderna på datorn såg jag att någon lagt sina små blivande avkommor på en blomma!
Min blomma!
Jag vill inte ha vaddetnuärförlitetäckligtkryp boende på min balkong.
Så blomman nöps av och fick segelflyga ner i ett buskage.
Där får de kläckas istället.
Undrar vad det ska bli?
Nu får jag aldrig veta det.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback