Ut med julen in med nåt nytt

Nu har alla julprydnader och adventsljusstakar och stjärnor åkt ner i källaren.
Fast granen står kvar.
Den är så fin och barrar knappt, fast i helgen åker den ut.

Efter allt juligt vill jag gärna förnya mig lite.
Nya gardiner i köket skulle vara kul. Tyvärr vet jag inte vad jag vill ha.
Inga paneler, utan helst nåt som håller sig en bit ovanför golvet.
Får leta tips i tidningar och på nätet.

Ooops! Nu ramlade en kula från granen. Den kanske HAR börjar barra trots allt.

Min farmor ringde och tackade för det fina julkortet som jag målat. Jättefint, tyckte hon.
Sen sa hon att hon knappt ser nåt längre... (stackarn)
En perfekt målgrupp ju!
När jag var liten brukade min mamma säga: " på långt håll och svaga ögon så"  om man sa att ngt var fint som hon kanske inte höll med om.
Såna målningar kan jag klara av.
Får sätta upp en skylt vid mitt framtida galleri "Avnjutes på avstånd".

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback